Storforsen.

Hejhej! Iförrgår var vi ju i storforsen. Vi gick ändå upp till toppen av vattenfallet och det kändes verkligen mäktigt! Att stå i en såndär trägång som kan brista när som helst av dom riktigt starka vågorna. Hojja. Men jag fotade en massa och vi gick också där lite bortifrån fallet där det var som massor med stenar som täckte hela marken. Små vattenfall fanns överallt och det var riktigt härligt! Små barn satt och badade i dom små vattenfallen (dom var cirka en halv meter höga dom minsta) och så sprang det omkring folk där. Brolle jr och Ola Svensson uppträdde där på frilufts scenen men vi orka inte gå och kolla. Det blev så varmt för hundarna. Vi gick också och kollade på döda fallet. Jag hade väntat mig nån stor grop eller nåt där det har varit ett fall eftersom att det hette döda fallet, men det var inte fallet som hade dött. Det var jättevackert där men jag frågade mor min varför det heter döda fallet när det ser rätt så friskt ut (asså inte dött, haha). Hon sa då att någon hade hoppat ner där för ett par år sen och dött. Hehe, scary.. Men det var två pojkar som hoppade i där nu också! Jag var inte direkt beredd på det för jag trodde ju att alla som hoppade i där typ dog men dom bara skrek "Jippikajej!" och så hoppade dom. Om ni ser på bilderna här nere så ser man hur högt det är. Jämför på människorna som står längst upp! Herregud jag skulle då aldrig hoppa..



Såna här småfall fanns det överallt.


På såna här ställen var det mycket folk som badade. Det här är högst upp i forsen fast vi gick lite mer in i skogen och hittade det här stället. Riktigt coolt, typ som en hel fotbollsplan, fast i sten.


SNAAAAAAAAAJJS!


Fatta höjden alltså! Och det ser ändå mycket mindre ut än vad det är..

Nu orkar jag inte skriva nå mer. Pauliina kanske ska komma så hon är nog här när som helst och jag sitter här och ugglar i pyjamas! Ja herregud.. Jo men KRAM på er nu.



Kommentarer
Postat av: emmy johansson

Oj vilken fin natur, läskig klippa där på sista bilden! kram emmy

2009-07-19 @ 14:50:16
URL: http://emmmyj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0