I taket lyser stjärnorna.

Hello. Nu sitter vi och ser på en film som heter I taket lyser stjärnorna.

Jenna är just i färd med att påbörja sitt pubertala identitetssökande genom att leta nya, coola bekantskaper, sminka sig och dricka sig full, när mammans cancer plötsligt försämras i accelererande hastighet. Bokningen av den efterlängtade Thailandsresan skjuts upp gång på gång, de flyttar in hos den ständigt gnatande mormodern för att klara disk, tvätt och städning och den unga, roliga mamman förvandlas till någon Jenna skäms för inför sina nya kompisar. Det spirande livet som ung hotas av döden, bokstavligen. För vem kan ha kul - vem kan glädjas åt att den länge åtrådde killen plötsligt visar en intresse eller att man mot all förmodan blivit polare med skolans populäraste tjej - när ens mamma snart ska dö?
Taget från: http://www.svd.se/kulturnoje/film/artikel_2392931.svd

Nu ska jag ta och konsentrera mig på filmen, jag har redan sett den men jag måste se den för att den är sååååå bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0