Min helg.

Hejj. Sorry att jag inte bloggade igår som jag lovade men jag hade inte tid. Det var ju sol och närmare 26 grader varmt ute så jag passade på att sitta ute och jäääsa. Idag är det också varmt, dock inte lika varmt men det duger. Solen  lär ju titta fram nå senare idag..
Jag har inget att göra. Jag vill fara och köpa mjukglass men jag vet inte vem jag ska be komma med mig? Jag har bett Charlotte komma med mig men hon ides inte. Nu har hennes kompisar bett henne fara med dem och köpa glass så nu ids hon ju! Det är inte rättvist, men jaja.
Nu ska jag berätta lite om min tripp till Ansvar Village.
Fredag: Kring 19:00 for vi (jag, mamma, pappa och hundarna) till Ansvar. Det tog en kvart att köra dit. Sen när vi hade kommit fram till stugan så släppte vi lös hundarna och Wille blev lite extra förtjust i Daisy såd om höll på och leka hela tiden typ. Vi busade lite med hundarna och så. Efter det gick vi in i den stora stugan som är Paus föräldrars. Vi fick glass och varma hjortron till. När vi satt där så kom vi på att vi inte hade köpt nå gott till kvällen så vi tiggde om skjuts till Jockfall och det fick vi. Paus farmor skjutsade dit oss. Johanna (Pauliinas lillasyster) kom också med oss. Vi satt i gungorna ett tag och sen gick vi in och köpte glass. Sen kom min mamma och pappa dit. VI köpte godis och satte in det i bilen. Sen kom Pauliinas föräldrar och Paus småkusin och föräldrarna. Vi gick till laxtrappan och tittade men vi såg inga fiskar..
Efter det for vi tillbaka till stugan och så åt vi lite godis som Paus föräldrar hade köpt. Det var gott. Sen spelade vi kubb. Dom vuxna mot barnen. Vi vann, haha. Dom vuxna hade ju druckit så det gick inte så bra för dom =) Vi körde några till omgångar med blandade lag och mitt lag vann alltid =D Efter det grillade vi nå vita grejer, har glömt bort namnet på dom. Senare gick vi in i lillstugan (Paus och hennes systrars stuga) och spelade kort. Vänd tia körde vi först sen försökte vi köra fem kort men vi var så tröga när paus småkusin förklarade så det funkade inte.. Då gick vi ut och "lekte" burk. Det var väääldigt tråkigt för att vi hade en sugig boll och vi körde typ 5 gånger och bara EN ENDA lyckades sparka, fast vi körde över alllllaaaaaaaaaa gårdar.. När vi hade spelat klart var klockan typ 01:45. Fast jag och Pau var inte alls trötta. Vi gick in i lillstugan och tog på oss mjukis kläder och så satt vi i vånings sängen och pratade och åt godis. Vi blev lite trötta av att göra det så smög ut. Vi gick till nån grusgrop och tävlade i att klättra upp först (det var jätte brant) och jag vann, Pauliina tappade bort skorna i sanden så det gick inte så bra för henne , hihi =) Efter det så gick vi till nåt gammalt båthus och klättrade upp på taket, detvar läskigt för att det fanns massor av spindlar där och alla som känner mig vet att jag dööör om jag får nån stor och äcklig spindel på mig! Och dessutom så knakade taket när man gick på det. Sen gick vi tillbaka, jag var tvungen att gå på toa så Pau visade mig ett hälsodass men vi gick in i hennes farmors hus istället. När jag skulle gå upp i trappan så hörde jag en liten bebis skrika och då kom vi på att Paus farbror, Erik, sov där där med sin dotter Isabella så vi tordes inte gå in där. Så vi gick ut igen och då hörde vi en hund skälla. Vi blev jätterädda att hunden hade väckt Paus föräldrar så att dom skulle märka att vi hade varit ute så vi sprang dit ljudet kom från och då sg vi att det var Daisy! Pauliina fick fast henne och sa åt henne att vara tyst. Daisy hade vi ju lämnat i den lilla stugan så vi fattade inte hur hon hade kommit ut men ute var hon då! Vi sprang till stugan med Daisy och så fick vi lite panik där inne. Tänk om hennes föräldrar hade varit där inne och släppt ut henne? Då skulle dom ju veta vars vi hade varit! Men då såg Pauliina att hela dörrkarmen var sönder! Daisy hade typ gnagat upp den så att hon hade kunnat öppna dörren! Hon hade då verkligen saknat oss =) Jag hade ju inte hunnit vara på toa så vi sprang till det där hälso dasset, MED Daisy såklart. Efter det gick vi och la oss. Då var klockan kring 04:00.
På natten drömde jag en hemsk mardröm, en overklig en men läskig var den! Jag drömde att Jacob (från Twilight) blev arg på mig så han förvandlade sig till en varulv. Sen sprang han in i ett stoooort hus och jag följde efter. När jag kom innanför dörren så hoppade Terminator på mig, han frös mig så jag kunde inte röra mig. Sen kom Jacob in dit och sa åt honom att döda mig, han skulle precis sätta kniven i mig när jag vaknade. Det var en sån här typisk mardröm, en sån där som man inte kan skrika i, man försöker men det kommer inget ljud, den var så verklig men ändå så overklig.
Lördag: Jag vaknade av att Pau stirrade på mig. Jag hade pratat i sömnen sa hon. VI låg ett tag och bara vila, sen kom Ola in och sa åt oss att det var frukost. Då klädde vi på oss och jag kollade vad klockan var. 10:00, vi hade alltså bara sovit drygt 6 timmar. Efter frukosten så bliv jag torterad av Johanna, sen så gick vi ner till stugan och städade lite. Jag packade ihop mina grejer och sånt. Efter det så åkte vi till Jockfall. VI fick åka i Chevan, det är såå kul =) Vi gick in till restaurangen och kollade. Det var ändå ganska många husvagnar där, många turister. Vi gick och kollade på vattenfallet och sånt. Sen ringde pappa och sa att Charlotte skulle hämta mig. Då for vi tillbaka till stugan och jag packade det sista. Sen kom Charlotte och hämtade mig. När vi hade kommit hem så gjorde jag inget speciellt. Lekte med hundarna och sånt. Senare så for jag och Charlotte och skjutsade Carro till Kypasjärvi. När vi for dit så tog vi färjan vilket var såå roligt eftersom att jag har åkt färja typ en gång när jag varn mindre! Iallafall så pratade vi om lite saker som jag inte kan nämna här eftersom att en människa här i vårt hus kanske läser det här =) Eftter att vi hade kommit hem så hämtade vi farmor och sen var det middag. VI åt fläsk filé och hasselbax (stavning?)  potatis. Sen for vi upp på graven och vattnade Stoffis och farfars gravar. Sen for vi till OK och hyrde Benjamin Buttons otroliga liv. Jag tycker inte om draman men den var faktist ganska bra. Lite smått konstig men ganska bra.
Idag: Ja, idag har jag vaknat kring 12:30 tror jag? Charlotte väckte mig med att jag fick en hund i ansiktet =) Det andra har jag väl redan berättat. Ja, det här blev ett lååångt inägg, jag hade bara tänkt skriva några rader men när jag lovade att skriva igår och inte gjorde det så får jag väl skriva lite mera =) Men nu ska jag ringa Pauliina. Hejs..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0